lördag 23 juni 2012

Min kompis Lillturbo


Min kompis Lillturbo är en cool kille. Han är en månad yngre än mej. Hans mamma är också ganska ok nu för tiden. Vi leker hela dagarna. Han har fått en grimma, en alldeles egen. Jag får bara låna en som ligger utanför? Varför får han en och inte jag? Mamma säger att jag inte ska vara avundsjuk. Jag är större och ska vara snäll. Men hon fattar inte, den skulle vara snygg mot min färg.

Idag så var han ganska skoj turbo. Han och jag kissar från magen, men han trodde nog att jag också hade mat under magen. Men, han är ju liten och förstår säkert inte... Men för säkerhets skull var jag tvungen att kolla om han var som mej under magen, och det var han.




Jag fattar inte varför hans mamma kallar honom  Lillturbo? Han är nästan lika stor som jag och jag är äldst... Men hans mamma är ganska stor också. Vi har det ganska skoj om dagarna. Men när det kommer människor då tävlar vi, och jag blir jättesur om dom klappar honom också. Han har sett hur jag gör och gör likadant. Dom där dumma människorna tycker hans stora rosa nos är söt, har de inte sett att jag också är rosa på nosen?

Men vi är bästisar ändå!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar