måndag 14 maj 2012

Oj, oj, oj...

Vad är det som låter klick?
Varelser var och tittade på mej. Jag har aldrig sett dom förr. Dom kom med någon konstig manik som sa klick, klick, klick. Mamma sa att det var något som gör att andra kan se mej. Märkligt, hur går det till. Det finns bara en jag och jag är HÄR???? Mammas varelse berättade för min varelse att den ena varelsen med klick, klick grejen brukar vara med i en burk där man kan se andra kompisar och andra varelser. Också konstigt, hmm... Burk med varelser i? Förstår riktigt inte.

Men mamma du vet väl att jag är
snyggaste fålen i världen, du sa
faktiskt det. Så det så!
Men vet ni vad.... Dom tyckte JAG var den finast fåle dom sett. Visste ja väl. Mamma sa att dom här varelserna har sett många fålar. Och, jag vet att jag är snyggast! Så dä så. Mamma säger att jag inte får skryta. Varför inte då. Hon ser väl hur jag ser ut. Mamma säger att jag är den snyggaste fålen i alla hagar i hela världen. Men hon säger att de andra mammorna också säger så till sina fålar. Men de andra mammorna har ju inte sett mej, hur kan dom säga att deras fålar är snyggare än mej. Tror inte att varelserna tycker som dom andra mammorna, det sa ju varelserna som var hit idag. Dom sa att jag var snyggast. Så är det!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar