lördag 23 juni 2012

CHAMPANGE GALOPPEN

Farbror Dubbelpuss berättade lite för mej idag. Han går nästan brevid oss. Han sa att han ska lära mej vad jag behöver. Alla är så snälla, alla vill hjälpa mej.


Det första jag måste göra sa Dubbelpuss är att lyssna på den här. Det är viktigt att jag inte blir rädd när jag hör den.

När jag hör den så ska jag lägga öronen bakåt och titta riktigt elakt på de andra. Det är viktigt sa Dubbelpuss att de andra vet att de inte ska bråka med en.

När jag hör det ljudet så ska jag tänka på att springa så där som mamma lär mej och jag måste springa jättefort efter det.


Inte visste jag att man måste lyssna på konstiga ljud... Hm, låter det illa så kanske jag måste fundera på cirkusen igen. Men farbror Dubbelpuss tycker att jag ska göra som mamma och pappa. 


Alla säger det är så skoj, så, tja, kanske...






Spela själva får ni höra vad hemskt det
låter, inte undra på att de springer fort de vill väl slippa höra det som låter, jag har aldrig hör något liknande.
 


Farbror Dubbelpuss är bra snäll han och han är så klok. Jag tänker prata mer med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar