tisdag 15 maj 2012

Mamma, jag vill inte sova borta, circusen är ju i stan

Nu är jag sur!
Jag och mamma ska sova borta. Jag vill inte. Jag försökte allt jag kunde för att slippa kliva ur den galopperande silverhästen. Mamma sa att jag måste. Ska hon sova borta så får jag faktiskt följa med. Men jag vill ju inte! Det är cirkus i stan, det här är kanske min chans. Fattar inte mamma något. Hon sa åt mej att nu fick jag skärpa till mej... Vaddå? När cirkusen kommer till stan då ska jag åka bort. Hmm... Dom vill inte att jag ska bli cirkushäst. :( Men det är som vanligt, jag får göra som mamma säger. Hon säger att jag kan få göra som jag vill när jag blir ett år, men nu är det hon som bestämmer. Suck... Vad ska en stackars fåle göra, det är bara att göra som mamma säger. Det är lite otäckt, jag har aldrig sovit borta förr. Åka med silverhästen var roligt, men jag vet inte om jag följt med om jag vetat om att jag skulle vara tvungen att sova borta. Jag längtar faktiskt hem!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar