måndag 30 april 2012

En härlig dag i hagen

Kolla, det här kallas hage
Idag har jag lärt mej att det vita runt om och det jag springer i kallas hage. Mamma säger att det kommer bli annorlunda... Annorlunda, vad är det? Mamma säger att det är något annat? Vaddå annat? Det är så många ord? Men jag kanske lär mej, cirkushäst vet jag att jag vill bli, och om det är bra så vill jag bli annorlunda också! Mamma säger att många pratar om mej? Så klart, jag vet ju att jag är bäst, varför skulle alla dom här varelserna komma till mej. Det är ju jättebra när jag blir cirkushäst.
Undra vad varelsen har in handen?

Varelserna kommer och hälsar på mej och dom håller upp någon konstig grej, jag måste lukta på den, för mamma säger att ibland har varelserna med sig sånt som är gott. Men det den här varelsen hade i handen var bara hårt och kallt. Undra vad det kan vara? Och vart är det goda som mamma pratar om?


Det är ganska skoj att springa. Kanske jag skulle göra något sådant, springa, kan man bli bra på att springa? Mamma säger att det är bra att kunna springa fort så jag övar mej. Men hagen är i vägen, men jag övar.


Så här fin är jag



Kolla, jag kan verkligen springa! Jag tänker bli bäst på att springa. Mamma säger att hon blir stolt när jag säger så, och jag vill göra mamma stolt. Om ni inte ser mej på bilden... Så kommer jag visa er i morgon.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar