söndag 22 april 2012

1 dag gammal och ny i världen


Oj, vad ljust, det gör ont i ögonen

Nu lägger jag mej och vilar

Vilken värld jag har kommit till. Stort och kallt och en massa konstiga varelser som kommer och går.







Jag måste vara snygg eftersom så många vill komma och hälsa på. Undra hur många såna där konstiga varelser som det finns där ute. Men dom är snälla. Det där oranga, samma som mamma får, det smakade himla gott. Inte för att det går upp mot tissen, men smaskigt ändå!

Mamma gillar det oranga?






Ni ser själva hur många de är? De där konstiga varelserna. Men dom verkar ha sina fördelar.















En, två

                                            Och en  
                                            till! 














Dom där konstiga, dom på två ben, dom kan nog vara till nytta, det är skönt när de kliar mej på halsen, sååååå mysigt.




Men när man är liten så blir man trött av att upptäcka allt nytt. 
Så nu ligger jag bekvämt och tar mej en välförtjänt tupplur.

Nu sover jag gott, skön brud det där!
Inom barnpsykologin så skulle psykologen konstatera att här har vi ett tryggt barn med en trygg anknytning. Utvecklingen kommer gå som en dans för den här krabaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar